Bratislava 22. február 2020 (HSP/Foto:Screenshot Facebook)

Blížia sa voľby a ako huby po daždi rastú rôzne propagandistické iniciatívy liberálnych pomýlencov, ktorí si majú za každú cenu potrebu kopnúť do tábora národno-konzervatívnych politikov. O to smutnejšie, že sa k nim pridali aj niektorí folklóristi, ktorí namiesto toho, aby varovali pred liberalizmom, ktorý útočí na slovenský folklór a tradície, kritizujú údajných „extrémistov“, ktorí vraj zneužívajú folklór na svoju politiku

  • Facebook
  • Google+
  • VKontakte
Ilustračné foto

Do politickej kampane sa krátko pred parlamentnými voľbami zapojili aj niektoré osobnosti z kultúrneho a folklórneho prostredia. Tí sa podpísali pod vyhlásenie s názvom „Nie v mojom kroji.“

Aj keď nie je známe kto je hlavným autorom tejto iniciatívy, už s názvu je zrejmé z akého okruhu ľudí pochádza. Podobný názov totiž nesie hnutie „Nie v našom meste“, čo je zoskúpenie pomýlených liberálov, ktorí zrejme zaspali dobu a v 21. storočí „bojujú“ proti fašizmu, ktorý skončil pred 75 rokmi, no nevšímajú si ten, ktorý práve nastupuje, takzvaný progresívny fašizmus.

Iniciátori vyhlásenia v úvode píšu, že poznanie, skúmanie a starostlivosť o slovenskú ľudovú kultúru považujú za podstatný pilier našej identity v globalizovanom svete a mrzí ich, keď politici na jej hodnotu zabúdajú. Taktiež ich však „mrzí, keď si ju bez väčšej znalosti zjednodušujú, prispôsobujú pre svoje politické ciele a využívajú ako nástroj hodnotového rozdeľovania spoločnosti.“

„Pre nás je Slovensko a jeho kultúrne dedičstvo jednotou v pestrosti. Pestrosti, ktorá je výsledkom zložitého historického vývoja a spoločenského pohybu. Pestrosti, ktorá ho robí takým jedinečným. Folklór nás celý život učí ľudskosti, venovať sa mu znamená pre nás budovať dôležité medziľudské vzťahy, spoznávať samých seba. Ukazuje nám, aká rozmanitá bola a je krása ľudového umenia v rôznych regiónoch, ako sa dokážu líšiť aj susediace dediny, či dokonca jednotlivci, hovorí nám o súžití a vzájomnej inšpirácii medzi rôznymi etnikami… Ľudová hudba a tanec nás spája – ľudsky aj historicky – s ostatnými kultúrami strednej Európy, v širšom zmysle celého európskeho kontinentu a ako univerzálny kultúrny fenomén je vzácnym pojivom spoločenstiev celého sveta,“ píše sa vo vyhlásení .

Folkóristi ďalej uvádzajú, že “ Slovensko pre nás v žiadnom prípade neznamená rovnakosť! Ani kultúrnu, ani názorovú.“

Hrozbu vidia v takzvaných „extrémistoch“:

„Preto sa s obavami pozeráme na strany, ktoré hlásajú “jedinú správnu kultúru” a “jediný správny názor” a ktoré sa neprávom stavajú do roly “skutočných nositeľov a ochrancov slovenskosti”. Naši predkovia nám tu totiž nezanechali len piesne a tance, ale aj spomienky. Spomienky na to, čo sa stane, ak si “jediná správna” strana prisvojí právo rozhodovať o tom, kto je pravý Slovák, a kto jeho nepriateľ. Pamätáme rétoriku Slovenského štátu o “protislovenských živloch”, pred ktorými sa treba brániť. Pamätáme si aj obete našich rodičov a starých rodičov, ktorí museli dôsledky tejto rétoriky naprávať vlastnou krvou v Slovenskom národnom povstaní. No pamätáme si aj na nie tak dávne fakľové sprievody Slovenskej pospolitosti, v uniformách tak veľmi pripomínajúcich zločinné Hlinkove gardy, aj na názory jej členov, kvôli ktorým bola táto strana ako jediná v dejinách SR rozpustená.“

Jej prívrženci však nikam neodišli. Mnohí aj dnes kandidujú vo voľbách. Rétoriku síce čiastočne a účelovo zmenili, no činy ich prezrádzajú. Nespomíname si, žeby niekedy vo voľbách kandidovalo toľko kriminálnikov a násilníkov. Skutočne chceme takýmto ľuďom zveriť správu štátu? Čo s nimi spraví moc, ak sa im zveria dôležité politické pozície? Ich nepriateľom sa postupne môže stať každý, kto vybočuje z radu. Prosíme, pamätajte aj Vy! Nielen na piesne a tance. Aj na chyby minulosti a ich dôsledky.,“ dodávajú na záver.

Pod vyhlásením sú podpísaní rôzni choreografi, herci, huslisti, hudobníci, speváci a tanečníci ľudových piesní, vedúci folklórnych súborov atď.

Na FB stránke iniciatívy Nie v mojom kroji , ktorá vznikla len pred štyrmi dňami bolo tiež zverejnené virálne video, ktoré má už tisíce zdieľaní:

Pre týchto „folklóristov“ je teda najväčším ohrozením strana, ktorá sa hlási k slovenským tradíciám, ľudovej kultúre a k folklóru. Ako argument používajú fakľové pochody v uniformách pred desiatkami rokov a zlyhania jednotlivcov.

Nie sú však pre Slovensko a hlavne pre slovenské tradície a folklór väčším ohrozením strany, ktoré sa otvorene hlásia k liberalizmu? Práve liberálna ideológia totiž pohŕda tradíciami našich predkov, tvrdí, že sú zastarané a riadiť sa musíme podľa „moderných trendov.“

Práve liberalizmus prináša rôzne „moderné“ a zvrátené umelecké prúdy, ktorých výsledkom sú napríklad vulgárne piesne a tance s „holými zadkami.“

Je to liberálna ideológia, ktorá hlása nebezpečnú Gender ideológiu na základe ktorej sa potierajú prírodou dané dve pohlavia a dáva možnosť akýchsi nekonečných rodov, ktoré si môže človek vybrať ako sa mu zapáči. Čo je v príkrom rozpore s tým čo nám zanechali naši predkovia v podobe nášho folklóru a tradičnej kultúry.

Je to taktiež liberalizmus, ktorý hlása nadpráva pre homosexuálov, čo bolo pre našich predkov neprijateľné. Väčšina folklórnych piesní a tancov sú o vzťahoch medzi mužom a ženou , žiadne o homosexuáloch.

Mnoho ľudových piesní má tiež (v dnešnom slovníku) „nacionalistický nádych“. Naši predkovia boli verní svojej zemi a nikdy nepodporovali multikulturalizmus narozdiel od toho čo dnes hlása liberálna ideológia.

Ultraliberálna strana progresívne Slovensko dokonca otvorene bojuje proti slovenskému folklóru a slovenskej ľudovej kultúre. Jej podpredseda Ondrej Prostredník tvrdí, že folklór ponižuje a dehumanizuje ženy.

„Keď udrieš ženu, ako by si roľu pohnojil….“ – To vážne? Vy máte také príslovie? Tak sa ma s údivom pýtala kolegyňa zo Švédska, keď som jej hovoril o tom, ako je násilné správanie mužov voči ženám zakorenené a ospravedlňované v našej ľudovej slovesnosti. No a obľúbená spievanka o chlapovi, čo sa chudák musí brániť pred ženou a preto si dal zhotoviť „tri veliké kyje“, jeden na manželku, jeden na deti a jeden na jeho milenecké výlety, je stále bežnou súčasťou spoločenských večerov“ napísal Prostredník.

Následne dodal: „Verím, že väčšina mužov sa nad týmito ľudovými múdrosťami pousmeje a zaradí ich niekam do kategórie nevinných žartov a zábavy. A predsa skutočnosť, že tieto myšlienky sú súčasťou našej ľudovej kultúry, potvrdzuje vyrovnávanie sa s prítomnosťou násilia vo vzťahoch mužov k ženám.

Žiaľ, toto vyrovnávanie sa s násilím na ženách v našej kultúre nie je úspešné. Svedectvá o násilnom správaní mužov voči ženám sú príliš častou realitou. A dozvedáme sa len o tých, ktoré preniknú na verejnosť. Veľká väčšina zostáva skrytá za dverami bytov a pracovísk našej krajiny,“ tvrdí Progresívec.  Viac sa dočítate v článku tu.

Progresívci teda jasne dokazujú, že liberalizmus je skutočne nebezpečenstvom pre slovenské tradície a folklór. Liberáli dokonca kritizujú Veľkonočnú šibačku a oblievačku, pretože je to vraj týranie žien. Pritom v skutočnosti je to pekná tradícia, ktorú sme si zachovali od našich predkov a nejde o žiadne násilie, ale len o symboliku.

Je preto udivujúce, že títo „folklóristi“, ktorí sa podpísali pod iniciatívu „nie v mojom kroji“ vidia najväčšiu hrozbu v strane, ktorá vlastne hlása to, čo aj naši predkovia a nevidia hrozbu v stranách, ktoré  sa hlásia k liberalizmu a otvorene bojujú proti slovenským tradíciám a folklóru.

Na tieto rozpory sme sa opýtali aj samotných iniciátorov tohto vyhlásenia, no do doby publikovania článku nám na naše otázky neodpovedali.

Samuel Gdovin

Sme pod neustálym tlakom


Mnohým kruhom nevyhovuje existencia Hlavných správ


Podporte jediné väčšie nezávislé médium na Slovensku

č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

Zdroj