Bratislava 15. januára 2020 (SITA/HSP/Foto:Facebook)

Slovenské kiná uvedú od štvrtka novú slovensko-českú romantickú komédiu Príliš osobná známosť. Film režisérky Marty Ferencovej vznikol ako adaptácia ďalšej z kníh Evity Twardzik Urbaníkovej

  • Facebook
  • Google+
  • VKontakte
Do slovenských kín príde vo štvrtok romantická komédia Príliš osobná známosť

Tri hlavné predstaviteľky v snímke spája priateľstvo a malé, päťročné dievčatko. Simona si nanovo buduje život po tom, ako sa rozvedie a jej syn sa rozhodne žiť s otcom, Natáliu si nájde láska v podobe vdovca s malou dcérkou a obetavou babkou a Eva aj v dôchodkovom veku zisťuje, že do jej života stále patrí aj láska partnerská, nielen tá k vnučke. Úsmevný a miestami dojímavý príbeh je dôkazom toho, že spôsobov lásky je toľko, koľko je ľudí na zemi, ale aj toho, ako málo niekedy stačí na to, aby sa z kratochvíle vyvinul pevný vzťah, tak isto ako na to, aby sa starostlivo vyskladané šťastie rozbilo na tisíc kúskov.

Autorky filmu sa v porovnaní s ich predošlou spoločnou snímkou Všetko alebo nič (2017) posunuli do celkom inej polohy. „Nechceli sme, aby to bolo Všetko alebo nič v oranžovom, ale aby bol ten film trošičku iný. Dúfam, že sa to podarilo. Môj najväčší zámer vždy je, aby bol ten film nositeľom emócie, ktorú mnohí poznajú,“ uviedla Urbaníková pre agentúru SITA. Príliš osobná známosť podľa nej reflektuje najmä skutočnosť, že život je ako hojdačka. „Celá tá filozofia toho filmu je, že keď je v živote zle, tak to nie je navždy, a keď je v živote dobre, tiež to nie je navždy. Celý ten život je taký balans, nie je to koncept, ktorý je len pozitívny, napriek tomu, že mnohí tvrdia, že je to v našich rukách, a keď sa chce, stále je všetko dobre… Nie, tak to nie je a ja dúfam, že z toho filmu prenikne, hlavne k ženám, aj niečo, čo sme tam dali medzi riadky, a to, že nie je dôležitá len láska k dieťaťu a k mužovi a k rodičom, ale že je hrozne dôležitá aj sebaláska. To dúfam, že ženy v tom druhom pláne pochopia – že naozaj musia myslieť aj na seba, nie len stále na tých druhých,“ zdôraznila populárna autorka.

Podľa Ferencovej je zas Príliš osobná známosť najmä film o ľudskosti. „Všetky tie filmy, ktoré s Evitou robíme, sú aj o láske, ale hlavne podľa mňa o ľudskosti. To, čo sa tam snažíme dostať, sú naozaj také pravé vzťahy a taká tá vnútorná úprimnosť, zdieľanie medzi sebou, sila priateľstva… Proste tak, ako to je. Ide nám o to, aby tie postavy neboli vymyslené, ale aby tie ženy a muži, ktorí na to pôjdu do kina, mali čo najväčšiu možnosť im rozumieť a tým pádom sa s nimi stotožniť,“ poznamenala Ferencová.

Ako sa zhodli, ich filmová novinka žánrovo lavíruje kdesi na pomedzí romantiky a komédie. Podľa Urbaníkovej však nevyčaruje len úsmev na perách. „Ja myslím, že sa v princípe ľudia na tom aj zasmejú, ten humor tam nechýba a vtip tam je, ale ten príbeh si pýtal aj inú emóciu. Keby sme všetko, čo sa tam deje, prešli len s vtipom, tak nám to nik neuverí a vlastne by sme zosmiešnili celý ten problém, ktorý sa tam rieši,“ vysvetlila spisovateľka. „Po tomto filme, naopak, podľa mňa človek zostane aj tak trošku sedieť a chvíľku to vstrebáva. Ja to dodnes vstrebávam, keď to celé vidím. Ale to znamená, že je to dobre zahraté a že je to fajn,“ usúdila.

V hlavných úlohách sa v novinke predstavia Eliška Balzerová, Tatiana Dyková a Petra Hřebíčková. Jednu z kľúčových postáv celého príbehu stvárnila v čase nakrúcania len päťročná Valentína Bečková. Po mužských hercoch tvorkyne tentoraz siahli do Chorvátska a Srbska. Trom ústredným protagonistkám v snímke robia spoločnosť Branislav Trifunović, Predrag Manojlović a Janko Popović Volarić. Vo vedľajších úlohách sa vo filme objavia Ľuboš Kostelný a Marián Mitaš.

Sme pod neustálym tlakom


Mnohým kruhom nevyhovuje existencia Hlavných správ


Podporte jediné väčšie nezávislé médium na Slovensku

č. účtu: SK15 0900 0000 0005 7106 3662

Zdroj